Kérések

Ha tetszettek az itt leírtak, nyomj egy ajánlást (Recommend), hogy megjelenjen a Facebook üzenőfaladon a blog, hátha van neked is a grafika iránt érdeklődő ismerősöd :)
Persze, a Tweet és +1 gombokat is használd nyugodtan, ha van Twittered vagy Google+od :)

Újabban tetten érhető vagyok facebook-on (főleg ott), így ha érdekelnek a munkáim (mivel a bloggal nem nagyon foglalkozom újabban) kövess a http://facebook.com/sadypisten oldalon. Köszönöm! :)

Grafika és modellezés

Igazából a 2009-es újévvel indítom ezt a blogot, remélem sikerrel jártok vele. A Wings 3D nevű ingyenes modellező programmal kívánok legtöbbet foglalkozni (leírások, saját modellek), szeretek fotózni (főleg makrófelvételeket), és minden mást sorra veszek, amibe épp beleütöm az orrom (:

Adomány

Ha tetszettek a blogon található írások, vagy hasznosnak találtad őket, belátásod szerint támogathatod munkám. Előre is köszönöm! :)

Képek, tőlem

Az ígért képek és a szokásos szösszenet (:

2009.01.07. 00:03 | sadypisten | 9 komment

No, akkor lássuk! ^^

Mint ígértem, töltök fel képeket az újdonsült munkámról. Először az eddigi paraméterei. 129789 poligont emészt föl eddig a gyönyörűség, és még közel sincs kész. Ez egy ilyen modell lesz, highpoly, szóval ne várja senki, hogy egyáltalán megpróbáljak rajta csökkenteni (:

Eddig egy szép víztextúra van rajta, köszönet érte textúrakészítőmnek, aninoka-nak, remekül kidolgozottra sikerült! Ezen kívül nem sokminden látszik rajta. Sok aljnövényzet, meg egy félkész fűzfafélére hajazó valami. Azon majd még szépítek valahogy. Vagy nem, attól függ. Nekem így annyira nem tetszik ;)

Várhatóan rakok még pár fát a partra, amik nem fognak a víz fölé nyúlni, és még néhány aljnövényfélét, amik elütnek a mostani monoton gaztól. Valamiért mindenki lenádasozza, pedig az nem is így néz ki. Oké, kicsit magasra nőtt, kicsit sűrű, meg vízparton is van, de nem annak indult. Lehet, hogy aránytalan kicsit a fám, majd kicsit átméretezem. Vagy teljesen lecserélem, még nem tudom.

No de, hogy ne csak beszéljek arról, ami készül, hanem az olvasó is lássa, ezért következzen egy nyers kép, Wings-ből! 

Mindenki döntse el magának, hogy szerinte hogy sikerült. Remélem azért pozitív visszajelzéseket is kapok róla, és nem olyan szembetűnőek a fent felsorolt hibák. Ha mégis, akkor szóljatok hozzá, és talán még alakítok is rajta valamit! ;)

Következzen egy kép arról is, hogy mit kell várni egy renderelt képtől. Bár textúra tekintetében igen-igen hiányos, meg csak egy sima fényforrás van beszúrva, ezért kicsit sötétek az árnyékok, minden más meg teljesen fehér. Majd kap ambientet is, hogy ne legyenek ilyen élesek a kontrasztok. 

Azt hiszem, ennyi lényeges információt tudok így hirtelen megosztani ezzel kapcsolatban. A fent említett növényeken kívül még tervezek valamit a vízre is (esetleg tavirózsa, vagy valami hasonló), talán egy-két apró állatot (béka, hasonlók), és természetesen hátteret is kap majd mindez, hogy ne a feketeség csupaszkodjon mögötte (:

Természetesen a munkát folytatom vele, az objektumokon kívül kerülnek még rá textúrák is, szóval nem lesz ilyen csupasz az egész ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://sadypisten.blog.hu/api/trackback/id/tr31862618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wow. Széép most, szép lesz:D Nekem a nádas jön be a legjobban. Nehogy elrontsd rajta a textúrát, mert ebből olyan élethűséget hozhatsz ki, hogy csak na!
Amúgy én az ilyen göcsörtösebb dolgokat, mint a fa, nem hagyom smootholva, hanem mindig véletlenszerűen kijelölök lapokat, és egy nagyon pici move normalt nyomok. Ettől a pici göcsörtösségtől olyan jól néz ki az árnyék, hogy öröm nézni:) A hegymodellem is tulajdonképpen ennyiből állt, mégis mindenki ámult-bámult, hogy ezt aztán nagyon bonyolult volt megcsinálni.
Tehát hajrá:) Szép lesz, bár már most is az.
Üdv mindenkinek4 Én sajna még nagyon kezdetleges 3D-s vagyok, most kezdek vele ismerkedni! Mindazonáltal meg kell mondjam, rengeteget keresgéltem, vajon melyik progi lenne a legjobb..? Sok vívódás után kötöttem ki a Wings mellett! De nem bántam meg, sőt!Nagyon gyorsan lehet vele alkotni, szinte bármit(gondolom Én) bár nekem van némi problémám a textúrázással....Ezen a képen a növényeket hogy hoztad létre? Egyenként, vagy van valami gyorsabb módszer is? A Wingssel kapcsolatban minden segítséget szívesen fogadok, mert mondom, még nagyon kezdő vagyok..Valami Magyar tut. jó lenne a textúrázásról, meg a render-ről....De kép mindenesetre pipec lessz,ha kész lessz sz'tem...
@Zahi: Hali! Igazából egy tutorialba belekezdtem (első postban ott a link), de időhiány miatt nem tudok vele haladni. A növények egyszerűen megcsináltam. A fűre gondolsz konkrétan, gondolom én. Csináltam 10 különböző szálat, és azokat duplikáltam>mozgattam>forgattam, és ilyen lett a végeredmény. A textúrázás ... Arról majd valamikor írok. Sajnos időhiány miatt várat magára a dolog, de hamarosan illő lenne már arról is szólnom valamit. A render meg ... Nos, azzal én is egyelőre csak próbálkozom, szórakozgatok. Majd kisül belőle valami. Arról valaki olyat érdemes megkérdezni, aki tényleg komolyan foglalkozik vele. Különösen azért, mert az általam használt POV-ray csak kiexportál mindent, amit a Wings-ben műveltem, és magának dolgozza fel az adatokat. Igazán komoly rendermunkákhoz már érteni kell ahhoz is, hogy az ember bele tudjon nyúlni a kódokba ...
Hát igen...A render-nél nekem is az problémám, hogy a pov-ray valahogy nem az igazi..Magamat leginkább vizuális embernek tartom(Tudom fura megfogalmazás), Tehát szeretem látni,amit alkotok..A pov -rayben meg csak "bötűk" vannak..Az nem az Én világom sz'tem..Inkább kínlódok a Kerkytheaval, hátha összejön valami..Mindenesetre egy kis űrhajó már sikerült textúráznom a Kerky-ben! sztem annál fogok maradni,mert lehet betölteni bármilyen képet textúraként!! viszont ingyenességének köszönhetően(ez egyébként valamennyi ingyenes progira vonatkozik) van némi hátul ütője..Bonyolult..Egy beállítást nem csinálsz meg,úszott az egész!!De még mindig jobb mint kifilózni, hogy kell textúrát rakni a Wingsben..Nekem még nem sikerült!!Sajna! Ha alkotok valami kézzel foghatót Szeretném megmutatni,Bár egy pár nap még biztos kell..Köszi a választ: Zahi
@Zahi: Azt hiszem, ez a hozzászólás némi kötekedésre ad okot. A POV-Ray valóban scripteket használ, de ezeket a Wings-ből exportálja ki. Ugyanerre a Kerkythea is képes. Ebből pedig renderképet készít, a felhasznált adatok függvényében. Tehát alapvetően mindkettővel lehet renderelni. Viszont most jön az általad feszegetett kérdés ... A textúrázás. Ehhez sem a POV-rayt, sem a Kerkythea-t nem szükséges elindítani. Hogy miért is? Mert a Wings3D önmagában képes a modellekre textúrát biggyeszteni. És lényegesen egyszerűbben, mint a fent említett két program esetében. Én így szoktam. Aztán onnan kezdve egyszerűen már csak a materialokkal kell szórakozni (szintén lehet Wings-ben is), és rákattogni, hogy rendereljen. Nagyjából ennyi az egész móka. Ezért mondtam, hogy ha lesz időm, megírom a tutorialt a Wings-es textúrázáshoz ;)
@sadypisten: Hát kérlek szépen ,az na'on jó lenne..
Találtam ugyan egy leírást texturázásra, de első nekifutásra bonyolultnak tűnt...Aztán megpróbáltam ugyanazt , amit a fickó mutatott, (persze, hogy angol..) mert szerencsére vannak képek hozzá,tehát, ha követed, akkor sikerül! No, sikerült is! Bár ez csak egy oszlop volt,de összejött. De továbbra is az a véleményem, hogy a Kerky-ben egyszerűbb a Tex...I tt szét kell vágni a texturázni kívánt felületet, kiteríteni, és utána rárakni a texturát.....Hát ezért mondom, hogy nem egyszerű, mert mi van akkor, ha mondjuk egy házat, vagy mondjuk autót, esetleg más összetettebb formát szeretnél létrehozni,?..Vagy van egyszerübb megoldás is?A válszt előre is köszi:Zahi
@Zahi: Ha teszem azt, egy házat, vagy ilyen felületet akarsz textúrázni, akkor ott jön elő a mozaikolós megoldás. Tehát olyan textúrát használsz, amik egymás mellé rakhatók, nem látszik az illesztés. De erről majd írok máskor. Talán a következő postban szólok róla néhány szót, vagy csinálok egy tutorialt és azt rakom fel a tutorialos honlapra, és adok egy linket.

Amennyiben olyan felületet akarsz textúrázni, amit lapokra terítessz szét, és ez nem a leg előnyösebb a mozaikolással, úgy meg végképp nem, hogy egyben használod a textúrát, képbe jön a megatextúra fogalma. Erről is írok majd, de röviden kb annyit tesz, hogy kimented a textúraalapot a Wings-ből ezt szerkeszted valami erre kitalált programmal (Photoshop, de akár Paint is, ha nagyon megy), és azt importálod vissza a Wings-be. Majd megmutatom, hogy gondolom, épp egy ilyen textúrára várok, amit ráhúzok majd a fűzfa 'leveleire' ;)
Köszi a választ, és nagyon várom az eredményt...A mega textúra nekem új fogalom, nem hallottam még róla(meg nagyon sok másról se..) Tehát érdeklőddéssel várom mi lehet?Mozaik tex.. Nem tudom, hogylehetne kialakítani ,mondjuk fa mintázatnál..(faház) ..A PS nekem nagyon nem fekszik, sőt, meg kell mondjam, sajna nagyon erőltettem egy időben,(több ember erős javaslatára.)ennek az lett az eredménye, hogy soha többet nem fogom telepíteni...Nekem Corell Painter van, meg RealDraw pro..Ami sztem sokkal inkább felhasználó barát, mint a PS..De persze ez csak Én vagyok...
A válaszod második részéhez még egy hozzáfűzés:pont azt nem akarom, szétteríteni a felületet!Mert egy háztetőt elég nehéz lehet kiteríteni...nem is beszélve mindjuk egy űrhajó felületéről,ami tele van teszem azt rengeteg kiállórészekkel,amik lehetnek akár más anyagból is!!! Nem tudom sejted-e, mire gondolok? Ha nagyon összezavartalak, akkor bocsi, legközelebb próbálok egyszerübben fogalmazni(sajna most túl sokat nem látok a náthától..) remélem mihamarabb összejön a tutor...Akkor már nekem is sikerülhetne egy-két alkotás,és bővíthetnénk a Wings által készült munkák palettáját!!Előre is köszi: Zahi
@Zahi: Akkor előbb csak az utóbbira válaszolok, ha nem probléma. Az általad említett két példára hivatkozom. Egy háztető alapból (vegyünk egy nyeregtetőt) négy lapból áll. Ha csak a felületet nézzük. Ezt érdemes kiteríteni, és egy cseréptextúrával megoldható, hogy a végén szép legyen. A renderelés megoldja. Ha több kiugrás van a tetőben, akkor is megoldható ugyanígy, csak kicsit tologatni kell UV editor-ban a lapokat. Nem nagy dolog.
A másik, amit mondtál, egy űrhajó volt. Mivel ezek felülete valóban elég komplikált tud lenni, ezért én itt azt ajánlanám, hogy előbb egy hajótestet dolgozz ki, majd csak azután rakd rá, különálló modellként a kisebb dolgokat (gondolok itt mondjuk lövegre, antennákra, satöbbi). Kezelni is egyszerűbb, modellezni is, és a végén textúrázni is. Hidd el nekem, sokkal egyszerűbb, mint ha mindent a kiindulás kockából rakunk össze.
És most jöhet az eleje a dolgoknak. A mozaikolás. Ez nem áll másból, mint hogy kijelölsz egy lapot, csinálsz róla egy autoUV-t (job klikk, uv editor, lapokat kijelöl, unfolding, bezár), majd az UV editor ablakban átméretezed, jó nagyra. Így a textúrát egymás mellé, többször rakja rá a program. De ezt persze csak olyan textúrával tudod elkövetni, ami mozaikolható. Ennek annyi a lényege, hogy pixelre pontosan egyezzen a textúra két széle, és a teteje az aljával. Akkor mozaikolható. Próbáld ki, ha gondolod.
És itt egy link, ahonnak ilyen textúrákat tudsz lehúzni: texturak.z7server.com/