Kérések

Ha tetszettek az itt leírtak, nyomj egy ajánlást (Recommend), hogy megjelenjen a Facebook üzenőfaladon a blog, hátha van neked is a grafika iránt érdeklődő ismerősöd :)
Persze, a Tweet és +1 gombokat is használd nyugodtan, ha van Twittered vagy Google+od :)

Újabban tetten érhető vagyok facebook-on (főleg ott), így ha érdekelnek a munkáim (mivel a bloggal nem nagyon foglalkozom újabban) kövess a http://facebook.com/sadypisten oldalon. Köszönöm! :)

Grafika és modellezés

Igazából a 2009-es újévvel indítom ezt a blogot, remélem sikerrel jártok vele. A Wings 3D nevű ingyenes modellező programmal kívánok legtöbbet foglalkozni (leírások, saját modellek), szeretek fotózni (főleg makrófelvételeket), és minden mást sorra veszek, amibe épp beleütöm az orrom (:

Adomány

Ha tetszettek a blogon található írások, vagy hasznosnak találtad őket, belátásod szerint támogathatod munkám. Előre is köszönöm! :)

Képek, tőlem

Az elmúlt hét

2009.03.19. 22:02 | sadypisten | Szólj hozzá!

Kicsit sűrű hetem volt, így egészen mostanáig nem adódott alkalom, hogy írjak ide, pedig volt pár érdekes dolog. Ezeket szummáznám most.

A legutóbbi postomban igértem egy final rendert otthonról, és egyet itt, az új gépen, hogy kipróbáljam, mennyivel is gyorsabb az új kétmagos masina. Hát, mint ne mondjak ... Otthon nyolc perc körül volt az átlagsebesség. Ez alapján 2-3 percre számítottam. Gondoltam reggel felkelve, bekapcsolom a gépet, elindítok egy rendert, addig elszaladok WC-re. Nos, felállni sem volt időm, ugyanis a render nem egészen négy másodperc alatt készült el. Aztán az egészből az lett, hogy egy óra múlva jutottam el a mosdóba. Még szerencse, hogy kedd reggel csak 10-től van órám ;)

Ezen felbuzdulva a szabadidőmet a héten tesztelésnek szenteltem. Gyorsan összedobtam egy asztalt, és ráhúztam egy terítőt. Ebben szerencsére segítségemre volt a 3DS Max Cloth Modifier-je. Szóval egész szép lett, mondhatni realisztikus. Még ráraktam egy sörösüveg-szerűséget is. No itt elkezdtem materialozni.

Az asztalkával nem volt sok gond, csak egy kis fa textúrát kapott, nem ezzel kívántam sokat szöszölni. Elég volt ez neki, én úgy éreztem.A terítővel szintén nem sokat bajlódtam, raktam rá egy vászontextúrát, adtam neki némi tükröződést (így olyan mint a nagymama PVC terítője - szerintem minden nagyszülő ilyet használ), és már meg is voltam. Ami engem érdekelt, az az üveg létrehozása.

Ez a Max egyik legizgalmasabb része. Sok teszt, mégtöbb kudarc, de a végén talán az elérhető legszebb felület. Igazából ezzel sem sokat szöszöltem. Első körben Standard-ról áttettem Raytrace-re a material típusát. A többi apróság itt következett. Lehúztam a transparency-t, majd a diffuse-t zöldessé tettem (sörösüveg, vagy mi). Az IOR-al lehet alapvetően állítani a reflectiont, ezt 1,5-re tettem. Próbálkozni kell, sose lehet tudni, mivel éri el az ember a kívánt eredményt. A másik, amit még állítottam, a reflect volt. Ezt teljesen feketére húztam, így érve el a 100%-os tükrözést.

Két dologhoz érdemes még hozzányúlni, ahogy én észrevettem. Az egyik a specular level volt, a másik a glossiness. Itt szintén érdemes mindenkinek a saját értékeit kipróbálnia, változó eredményeket lehet kapni. Én 150/50-re raktam, itt már tetszett az eredmény. E kettő felett van még a Specular Color, ettől függ, milyen fényes lesz majd a felület. Most érdemes volt közel fehérre állítani, hogy szépen csillogjon. 

A végeredmény pedig ez lett. Szerintem elég szép első ilyen jellegű próbához képest. De azért várom csak a kritikákat, és a tapasztalabbaktól az ötleteket. Ha olvassa ilyen a szösszeneteim ;)

 

 

Még egy apróság. Beszereztem a VRay-t, azzal rendereltem. Két fényforrást szúrtam be, azonos erősséggel. Az árnyékokon ez megfigyelhető. Szépen renderelt, szóval szerintem a 3DS Max beépített scanline-ja és a Mental helyett inkább ezt fogom a későbbiekben használni.

A másik, amivel foglalkoztam a héten természetesen a kis szobám volt. Nem sok időm jutott rá. Az egészet újramaterialoztam, hogy a VRay normálisan kezelje az anyagokat, aztán kb ennyi ... Másra nem igazán jutott idő, de ezzel is épp elég ideig elszórakoztam, mire mindennek beállítottam a megfelelő értékeket. Ezen kívül végre valahára majdnem mindenre textúra került az elkészült modellek közül. Egyedül a kábelek és az elosztó hibádzik, de lehet, hogy csak kapnak egy sötét ambientet, meg egy kis spekular-t, hogy azért szépek legyenek. Nem hiszem, hogy külön textúrát kapnak, nem érdemes azzal pepecselni.

Mostmár kapott a monitor is egy kis tükrözést, de ez nem számottevő, látszik, viszont nem vonzza a szemet. Szerintem pont annyi, amennyi kell, hogy kissé realisztikusabb legyen, de nem annyi, hogy az ember odakapja a figyelmét, hogy mennyire tükröz a felület

 

Nos, így állok egyelőre. A továbbiakban modellezési munka következik (mostantól Max-al), ezután már szeretném a legvégső rendert felrakni majd. Idő kérdése az egész, ami mostanság nem sok van, de próbálok mindig szakítani erre egy keveset. 

Majd elfelejtettem, egy 'apróság' a végére. A Wings 3D-s munkám ezennel befejeződött, legalábbis egy ideig még biztosan, ezen a PC-n mindenképp. Szerettem volna folytatni azzal ezt a projektet, és csak a következővel áttérni Max-ra, de kiderült a Wings hatalmas problémája. Duplamagos processzorral valamiért nem szeret megfelelően működni. Amint módosítok egy kockát benne, elkezd iszonyatosan akadni, és hozzá sem lehet nyúlni, a legbarátságosabb bezárási mód olyankor pedig a feladatkezelő ... Ez van. Legalább megvan a kellő inger, hogy mostantól eleget foglalkozzak a Max-al ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://sadypisten.blog.hu/api/trackback/id/tr291012936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása