Kérések

Ha tetszettek az itt leírtak, nyomj egy ajánlást (Recommend), hogy megjelenjen a Facebook üzenőfaladon a blog, hátha van neked is a grafika iránt érdeklődő ismerősöd :)
Persze, a Tweet és +1 gombokat is használd nyugodtan, ha van Twittered vagy Google+od :)

Újabban tetten érhető vagyok facebook-on (főleg ott), így ha érdekelnek a munkáim (mivel a bloggal nem nagyon foglalkozom újabban) kövess a http://facebook.com/sadypisten oldalon. Köszönöm! :)

Grafika és modellezés

Igazából a 2009-es újévvel indítom ezt a blogot, remélem sikerrel jártok vele. A Wings 3D nevű ingyenes modellező programmal kívánok legtöbbet foglalkozni (leírások, saját modellek), szeretek fotózni (főleg makrófelvételeket), és minden mást sorra veszek, amibe épp beleütöm az orrom (:

Adomány

Ha tetszettek a blogon található írások, vagy hasznosnak találtad őket, belátásod szerint támogathatod munkám. Előre is köszönöm! :)

Képek, tőlem

Földrobbantás

2010.03.21. 15:34 | sadypisten | 15 komment

Az utóbbi időben hanyagoltam a blogom, mivel igazából semmiféle munkába nem kezdtem bele, ami ide felkerülhetett volna, és a Wings 3D tutorialokkal sem sikerült azóta haladnom. Bár ez utóbbi hiányosságot valószínűleg pótolni fogom a közeljövőben.

Ami viszont újdonság, hogy nekifeküdtem a 3DS Max-nak, így remélem hamarosan ezzel a programmal is sikerül valami tűrhetőbbet kiadnom a kezem közül. Egyelőre szisztematikusan haladtam, viszont az ilyen anyagból kifogytam, szóval most ide-oda kapkodás lesz, remélhetőleg elegendő tudásanyag elsajátítása közben. 

Ennek "örömére", és mert ennyire haladtam a "kötelező" tutoranyagon kívül, álljon itt az elmúlt hetek termésének fele (a másik fele még készül):

A jövőben a suli és a Max tanulgatás mellett igyekszem most már foglalkozni a bloggal is, és feltölteni olyan jellegű Wings-es írásokat, amik hasznosak lehetnek mások számára!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sadypisten.blog.hu/api/trackback/id/tr311856818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hy!
Maxos modellezőtanonc vagyok ;) Vannak már érdekes dolggaim xD Nah szal, ami a tavas highpolys képet illeti, 2 lehetöséged van: vagy nekifekszel annak 3ds maxal, mert ugyan a renderelés elég lassucska, tapasztalatom alapján 10millió polyval is el tud szórakozni a progi ;) A másik, hogy a Zbrushnak is nekifekszel :) Képes differenceimage-t csinálni, amivel low-poly modellre ráhúz egy highpoly rendert ;) Igen aranyos dolog, megkímél az ilyenektől. Zbrushal pedíg 50millió poly a határ, amit a difference-el átvihetsz akár wingsbe is :)
@kanadaj: Hali!
A tavas képpel az a gond, hogy én Wings-ben szerettem volna folytatni és befejezni, ami azért problémás, mert elsősorban a Wings nem nagyon szeret ennyi polygonnal dolgozni, a másik oka pedig az, hogy ezen a gépen képtelen vagyok annyi polygon megjelenítésére azzal a programmal. Egyáltalán nem szeretném Max-ban folytatni, Wings-es kísérleti munkának indult, ha valaha befejezem, ott szeretném megtenni. Épp az itt felsorolt dolgok miatt szeretném a ZBrush-t is kihagyni a munkafázisból, bár tény, hogy még nem is foglalkoztam vele valami sokat, de ebbe abszolút nem szeretném belekeverni. De a legnagyobb probléma, hogy az időm sem engedi nagyon bővíteni a tudásom, sem pedig - ahogy szerintem látszik is - a blogbejegyzések számát, ebből pedig lényegében egyenesen következik, hogy nem is nagyon foglalkozom egyik fent említett programmal sem. Majd talán a nyáron ;)
Nos, nem is kell egyiket se :) A Zbrush ebböl a szempontból igen hasznos (én spec szeretem használni) :D A munkádat NEM kell elvégezned Zbrushban, wingsben is folytathatod :) Az egyetlen teendöd, hogy ideiglenesen leveszed a polyszámot, befelyezed, megnyitod a lowpolyt Zbrushal, és konvertálóprogramként felhasználod :D A renderképet finomítja, de nem kell benne dolgoznod :D Csak feloszod a polygonokat és kimented a referenciafájlt (öszinte leszek, nem egészen értem én se, hogy csinálja a program, de elvileg a fájlal még a wings is gömbölyü felülettel jelenit meg sikokat :D Ha hazaérek, megnézem hogy is kell, eddig csak egyszer csináltam :D Az biztos, hogy egy doom2-s (ugye ismered? TUTI xD) tüzköpő fej modeljét golyóként kezelheted wingsbe, és a renderképe teljesen OK marad (lehet h a végén kell 3ds max az öszevetitéshez, de ez már igy megy.) Ha nem tudod wingsbe befejezni, ne ragaszkodj hozzá annyira, használj más programot segitségként, támaszként, ha már nem akarsz elsösorban azzal dolgozni.
A modellezés meg olyan dolog, hogy kell hozzá 1 középategoriás videokártya, egy 1magos proci meg 4GB DDR3 RAM :D én most cseréltem le a sajátom. Jah igen, ha mégis core2duo proci akad a kezeid közé, ajánlom a windows 7-et, az kezeli a 64bitet->5x gyorsabb render, 3x annyi poly :D
@kanadaj: Ennél az egy munkámnál szeretnék továbbra is a Wings mellett maradni, mint mondtam, kísérleti munkának készült, és marad is az. Azon kívül sajnos a Wings nem is képes a fent említett funkciók sokaságának eleget tenni, az tényleg csak és kizárólag modellezni tud.

Ami a gépet illeti ... Jelenleg egy 2.2-es AMD Athlon XP előtt ülök, 768mb RAM-al, ezen a gépen kezdtem el foglalkozni a szóban forgó jelenettel. Emellett van egy AMD X2 6000+ gépem is, 4 giga RAM-al, viszont mióta azt használom, sajnos főiskolára is járok, így nem sokat tudok foglalkozni hét közben a grafikai dolgokkal, itthon pedig a gyengébbik gép van. Tudom, illene megcserélni őket, de még erre sem volt lehetőségem, így egyelőre a benti erőforrások kihasználatlanok maradnak. Sajnos ... Ezért is mondtam, hogy majd a nyáron vetem bele magam komolyabban a dolgokba, ha hazakerül az erősebb masina, addig is viszont pihen a dolog, és maximum egy-két egyszerűbb, gyorsabb tutort tudok megcsinálni, mint amilyenekről néha itt is írogattam, és aminél épp a kommentelést is folytatjuk ;)
muszály itt :D Nincs fórumod :D Amúgy egy textúrás nekem sem ártana, nehéz úgy összehozni dolgokat, hogy nincs mit ráhúzni... Bár a vízzel nincs gondom, 3ds Naxba naterialnak beállitasz opacityt meg reflection apnak raytracet és kész... Jobb mint bármi! :D Rendereléshez csak maxot neg esetleg Mayát használok (utóbbit nem igazán, egyszer probáltam, de nem igazán jött be)
@kanadaj: Az igazság az, hogy a Wings procedurális textúrák tekintetében sincs a helyzet magaslatán, ezért vagyok kénytelen textúrával megoldani mindent. Abszolút mindent. Ettől eltekintve, ha már Max-ozok, ott sokkal inkább a procedurális anyagmintákat favorizálom, mivel nekem kínszenvedés benne a textúrázás, a Wings egyszerű és gyors rendszere után. A Wings-hez, teszt jelleggel én a POV Ray-t próbáltam ki a múltkoriban, de ez a kezelőfelülete miatt (ami nincs neki, csak szöveges konzol) inkább a Kerkythea-t kezdtem el próbálgatni, ez már kezelt procedurális anyagokat is, de nem sokat foglalkoztam vele, miután a Max-ba vágtam inkább a fejszém. Azon belül inkább a Mental Ray, amit szeretnék első sorban megtanulni, ha már jár hozzá, de később mindenképp a VRay lesz az, amibe jobban bele szeretnék mélyülni. A Maya, legjobb tudomásom szerint szintén Mental-t használ, mint beépített render engine, de szintén bővíthető bármivel. Nem tudom, még sosem próbáltam, valahogy nekem nem feküdt a kezelőfelülete.
A mayát én se csipem annyira... a mental rayre nem bukom bár igen, a mayában is benne van. Ami a proc texturákat illeti wingsben: exportáld 3ds maxbol :D Bár a 3ds max diffuse mapjaival vannak problémáim (pl ahogy a cilinderre ráhúzza-hiáa állítom, forgástestként kezeli azt a rohadt cilinder tetejét, nem lapként->rátekeri a teturát) Amúgy online-akadémiás tanfolyamot végeztem, ellég hasznos, ha semmit nem konyitasz hozzá :D sajnos a mental rayt nem mutatják be... Vicces volt apámmal elrendezni a haladó tanfolyamot: azt mondtam animáljak neki kardozó kardokatm és akkor befizet... Nos, csináltam neki star wars jelenetet xD
@kanadaj: Látom a procedurális textúrákkal azért még itt-ott gondok vannak ;) Matematikai művelet útján kiszámolt abszolút véletlenszerű felületi térképek ezek, mindenféle ismétlődés nélkül, így nem tudom egy az egyben importálni Wings-be, ha az ilyesmire képtelen.

Én most a Max-ot netes tutorok alapján tanulgatom, de van hozzá könyvem, viszont ahhoz több idő kéne, ha abból, az alapján akarnám megtanulni, így mint már korábban is mondtam, ez a nyárra marad, amikor jobban tudok vele foglalkozni. Igazából nekem a felületi jellemzők beállításai okoznak főleg gondot, és az animálás, ez utóbbi különösen nagy fekete folt a tudásomon, máshoz, még ha csak alap szinten is, de konyítok.
NNincsenek gondok, csak félreértettél. A textúra UV-val átvihető bármelyik modellezöprogiba (még ingyenesek közt se láttan olyat, ami nem kezeli az UV-t)
@kanadaj: UV koordinátákat és textúrákat valóban lehet exportálni, de épp ez a procedurális mapok lényege. Nem kell kiteríteni hozzájuk az UV-t, szépen működnek matematikai úton, textúrakoordináták nélkül. Természetesen ki lehet renderelni Max-ból, és importálni Wings-be textúraként, csak akkor a procedurális minta elveszti a lényegét is ;)
de mondjuk pl állóvíz tükröződő felszinét amit wingsbe amugy nem tudsz megcsinálni, gyorsan elintézed 3ds Maxxal aztán kész... Nah de nekem is van egy korában már vázolt kérdésem: 3ds maxban cylinder tetejére hogy rakok diffuse texturát úgy, hogy kiterítse, és ne csavarja rá? :D
áh, nem szoltam, UV reaspect xD
@kanadaj: Bocs a késői reagálásért, ZH hétnek nézek elébe ;) Egyébként a nagy igazság, hogy Max-ban olyan szinten nem vágom az UV-zást, hogy ebben nem is igen tudtam volna mondani semmit. Meg egyébként is. Távol állok attól a szinttől, hogy bárki is tőlem kérdezzen, én magam sem tudok eleget :D

Amúgy visszatérve a vízhez ... Procedural noise bump, raytrace reflect, opacity lehúz, és szinte kész is a víz, még egy enyhe hullámzása is lesz. De ebbe tényleg ne menjünk bele, az a scene marad Wings-es, száz százalékosan, majd egyszer még talán folytatom.
Amugy nekem valami nem egészn stimmel a noisevel mostanság... Nem igazán hajlandó müködni :D