Kérések

Ha tetszettek az itt leírtak, nyomj egy ajánlást (Recommend), hogy megjelenjen a Facebook üzenőfaladon a blog, hátha van neked is a grafika iránt érdeklődő ismerősöd :)
Persze, a Tweet és +1 gombokat is használd nyugodtan, ha van Twittered vagy Google+od :)

Újabban tetten érhető vagyok facebook-on (főleg ott), így ha érdekelnek a munkáim (mivel a bloggal nem nagyon foglalkozom újabban) kövess a http://facebook.com/sadypisten oldalon. Köszönöm! :)

Grafika és modellezés

Igazából a 2009-es újévvel indítom ezt a blogot, remélem sikerrel jártok vele. A Wings 3D nevű ingyenes modellező programmal kívánok legtöbbet foglalkozni (leírások, saját modellek), szeretek fotózni (főleg makrófelvételeket), és minden mást sorra veszek, amibe épp beleütöm az orrom (:

Adomány

Ha tetszettek a blogon található írások, vagy hasznosnak találtad őket, belátásod szerint támogathatod munkám. Előre is köszönöm! :)

Képek, tőlem

Ha már képet ígértem...

2009.03.06. 23:00 | sadypisten | Szólj hozzá!

... akkor mutatok is rögtön párat. 

Igazából semmi különös. A legutóbb említett versenyre csinálgatom a modelleket, és közben próbálkozom a rendereléssel is. Hátha összejön valami szép. Hát összejött. Az igazság, hogy 3DS Max-al csináltam a rendert. Ellenben ahhoz előbb kicsit utána kellett járni pár dolognak. Alapvetően a Wings-ből hiába exportáltam ki a textúrákat, a 3DS Max ugyan megjelenítette (legalábbis rendernél, a program maga nem), de mikor effektet akartam rárakni, bizony komolyan bele kellett nyúlnom a materialba is. Amit előtte soha nem csináltam még. Tehát ez most egy szárnypróbálgatásnak is felfogható. Nem is rossz eredménnyel ;)

Mint az előző postomban említettem, a versenyre egy kis berendezett szobasarkot kell csinálni. A modellezést Wings3D-vel csinálom, ellenben a renderhez muszáj voltam más programot választani. A Wings által támogatott POV-Ray és Kerkythea sajnos erre a feladatra nem elég. Szóval előkaptam a 3DS Max-ot. Alapvetően egy dolog miatt, ez pedig nem más, mint a Glow Effekt. Ez nem más, mint egy fényt kibocsátó felület, de csekély angoltudással a nevéből ki lehetett találni. Szóval kb mint mikor az ember a lámpába néz, és látja neki a fényudvarát. 

Tehát akkor lássuk szép sorban, mint is sikerült elérnem.

Mint azt már sokan sejthetik, akik olvassák a blogom, a Wings3D-vel már megy a textúrázás. Tehát azzal nem volt gond, meg is oldottam egyszerűen. PhotoShop-al generáltam a monitor műanyag részeihez zajjal (Noise) egy texúrát (így szemcsés hatást kelt), a képernyőhöz pedig leszedtem netről egy Win95-ös friss installképet (kis nosztalgia). 

Sajnos, mivel a Wings nem igazán kezeli a különféle effekteket (bár talán kellő hozzáértéssel a Kerkythea és a POV-Ray talán elintézte volna - de sajnos hozzáértés nincs), ezért elindítottam szépen a 3DS Max-ot. Exportáltam szépen Wings-ből a modellt, importáltam Max-ba, és mit látok? Ezt:

No itt jött az első kétségbeesés. Hová lett a textúra? Túlságosan nem lepődtem meg, hiszen várható volt, hogy nem egyezik meg a Wings és a Max textúrakezelése. Azért kíváncsiságból nyomtam egy rendert ezen a textúrázatlan monitoron. Na itt jött a döbbenet. A Max lekezelte nekem a textúrákat, mindösszesen a kezelőfelületen nem jelenítette meg. 

Ez egy kis mosolygásra adott okot, szóval bátorkodtam belevágni a Glow effekt létrehozásába. Gondolom senkit nem lep meg, hogy elsőre nem ment. Szóval utánaolvastam a dolognak. A World3D oldalon találtam is egy jó leírást hozzá. Legalábbis az effekt létrehozásához. Igen ám, de nekem most textúrával kellett alkalmaznom ugyanezt. De textúra (a 3DS Max szerint) nincs a modellen. Szóval valahogy fel kellett textúráznom. Hálistennek ez már viszonylag könnyen ment.

Textúra a monitoron (immár Max szerint is), glow effekt aplikálva, jöhet a végső render próba (legalábbis a monitoré)! Igazából kicsit megdöbbentem, mikor megláttam a végeredményt. Akárhogy is nézem, szép lett. 

Persze, ez még csak a monitor, a teljes szobából. Az első képen látszik (Geometry Graph), hogy jó pár modell készen áll már a szobából. Egy részükön már van textúra, egy részükön még nincs. 

Egyelőre így állok, a Wings-ben. A sarok már maga egész szép, tényleg csak a textúra hiányzik róla. Meg még azért pár modellt is belezsúfolok. Muszáj lesz, mert tényleg én akarok nyerni. Most lehet, hogy ezt páran a "riválisok" közül is olvassák, de nem számít. Nem hiszem, hogy emiatt fogják újrakezdeni, amin eddig dolgoztak. Ha meg ötletet kapnak, hát istenem. Ez már nem az én bajom. Ha nem is nyerek, de legalább ezzel is ösztönöztem a többieket, hogy alkossanak. Remélem, ők is beleássák magukat annyira, hogy valami hasonlót alkossanak majd a végén. Annál izgalmasabb lesz a vége ;)

Zárás képpen még egy kép. De csak úgy elrettentés gyanánt, hátha olvassák a versenyzők közül is páran ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://sadypisten.blog.hu/api/trackback/id/tr61986428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása