Kérések

Ha tetszettek az itt leírtak, nyomj egy ajánlást (Recommend), hogy megjelenjen a Facebook üzenőfaladon a blog, hátha van neked is a grafika iránt érdeklődő ismerősöd :)
Persze, a Tweet és +1 gombokat is használd nyugodtan, ha van Twittered vagy Google+od :)

Újabban tetten érhető vagyok facebook-on (főleg ott), így ha érdekelnek a munkáim (mivel a bloggal nem nagyon foglalkozom újabban) kövess a http://facebook.com/sadypisten oldalon. Köszönöm! :)

Grafika és modellezés

Igazából a 2009-es újévvel indítom ezt a blogot, remélem sikerrel jártok vele. A Wings 3D nevű ingyenes modellező programmal kívánok legtöbbet foglalkozni (leírások, saját modellek), szeretek fotózni (főleg makrófelvételeket), és minden mást sorra veszek, amibe épp beleütöm az orrom (:

Adomány

Ha tetszettek a blogon található írások, vagy hasznosnak találtad őket, belátásod szerint támogathatod munkám. Előre is köszönöm! :)

Képek, tőlem

Fények, render ... Ja, és fejléc!

2009.01.03. 12:39 | sadypisten | Szólj hozzá!

Elsőként megemlíteném, hogy készült fejléc a bloghoz, ezért millió köszönet egy kisdves barátomnak, Anikónak (aninoka), aki a PhotoShop rejtelmeibe ásta bele magát az utóbbi időben. Talán még láthatunk is majd tőle valamit ;)

Tegnap este (hajnal kettőkor) szórakozgattam kicsit a Wings-el. Tényleg nem volt több puszta szórakozásnál, de érdekes dolgokat sikerült felfedeznem. Először is azt, hogy ha rakok be fényt, akkor meg tudom jeleníteni render nélkül is a fényes/árnyékos oldalakat. Ehhez a teendő mindösszesen a 'Scene Lights' bekapcsolása ...

Oké, bevallom, nem nagyon néztem még utána, korábban is rájöhettem volna, ezt én szúrtam el. No mindegy, térjünk rá a Lényegre!

Mivel szórakozzon hajnalok hajnalán az ember fia? Naná, letölti a Wings 3D által támogatott renderelő proramot, a POV-ray-t (oké, ez is az én hibám, hogy csak most jutottam idáig :P) és elkezd vele próbálkozni.

A különféle csúszkák állításával egész szép eredményeket lehetett elérni, bár ezt még csak egy modellel próbáltam ki. Szerintem a végeredmény elég szép lett, a döntést az olvasóra bízom.

Ez volt a kiindulási modell (csak úgy összedobtam, és raktam rá pár textúrát, különben nem kezeli a POV-ray), ezt kezdtem el a Materialoknál állítgatni. Fontos, hogy a POV-ray beállításokba is belepiszkáljon az ember, különben semmi értelme nincs az egésznek. A vízfelületnek beállítottam egy kis 'reflection'-t, a sziklának a fényvisszaverését lejjebb húztam, állítottam még a fényforrás erején (1.0-ról 1.5-re) és színén (kicsit sárgásra vettem) és a végeredmény ilyen lett:

Hátteret most nem szúrtam be, a renderelés volt a lényeg, azzal majd megint csak később akarok foglalkozni. Egyelőre ennyi is elég volt. Egy apró probléma van vele, a vizet nem tudtam áttetszővé tenni. Talán nem is kezeli a POV-ray? Pedig raktam még 'tengerfeneket' is ... No mindegy, majd még próbálkozom. De egyelőre ennyi, amint lesz időm, írok még.

A készítési fázisokról megint elmaradtak a képek, de a következő, kicsit komolyabb modellnél, amit már nem csak így akarok renderelni, ígérem, töltök fel úgy is képeket (:

Feltűnően aktív eddig a blog. 3 nap, 3 bejegyzés. Nem garantálom, hogy ez mindig így fog menni, de törekedni fogok rá, hogy minél több dolog kerüljön fel, képességeimtől és időmtől függően. Addig is kívánok magamnak sok sikert a vizsgákhoz! ^^

A bejegyzés trackback címe:

https://sadypisten.blog.hu/api/trackback/id/tr70854963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása